Zaman yönetimi: Hayatınızı düzene sokabilecek 14 öneri
Günümüz çalışan insanlarının en büyük problemlerinden biridir zaman yönetimi.
Sabah erkenden kalkar, kahvaltı etmeye bile fırsat bulamadan alelacele giyinir, koşturarak evden çıkarız.
Henüz uykumuzu bile alamamışken korna seslerinin, sağdan soldan çıkan arabaların, işlerine koşuşturan insanların görüntüleri ve sesleriyle yoruluruz.
İşyerinde stres altında, oradan oraya koşuşturarak, gelen mailleri ve telefonları cevaplamaya çalışarak geçirdiğimiz zamanın sonunda kişisel işlerimiz bekler bizi. Akşam yemeği, çocukların ödevleri, yarınki toplantılar için hazırlanması gereken sunumlar derken kendimize vakit ayıramadan uyur kalırız. Ve ertesi sabah “bir öncekinin aynısı” olan yeni gün başlar.
Peki, ucu ucuna yetişebildiğimiz hayatımızı düzene koyabilmemiz, her şeyin hızını az da olsa yavaşlatabilmemiz, günlük işlerimizi bir düzene oturtabilmemiz mümkün mü?
Uplifers olarak zaman yönetiminizi güçlendirebilecek bazı küçük tüyolar hazırladık:
1. O gün içinde mutlaka yapılması gereken bir işinizi belirleyin. Daha sonra, sorumluluğunuz altında olan diğer işlerin de listesini çıkarın ve bu listedeki işlerinizi bir sıraya koyun.
2. İnternette, televizyonda ya da Playstation başında geçirdiğiniz zaman günde ortalama 9 saattir. Bu 9 saat içinde ne kadar çok işinizi bitirebileceğinizi hesaplayın ve bunlarla mümkün olabildiğince az zaman geçirmeye çalışın. İşlerinizin daha çabuk bittiğini göreceksiniz.
3. İşten çıkış saatinizi sabitleyin ve o saatte mutlaka çıkmayı kendinize hedef olarak belirleyin. Böylece elinizin altındaki işleri bir an önce bitirmek için işinize daha kolay odaklanabilirsiniz. İşe erken gelmek, öğle saatlerinde çalışmak gibi; etrafınızda dikkatinizi dağıtabilecek birilerinin olmadığı zamanlarda çalışmak işinizi kolaylaştıracaktır.
4. Eğer mümkünse, haftanın 1 günü evden çalışın. Bu, mesai saatleri içinde yaptığınız işleri günde 2 saat olacak şekilde azaltmanıza yardımcı olur.
5. Aynı anda birkaç işle uğraşmak yerine, tek bir işe yoğunlaşın ve onu mümkün olabildiğince hızlı bitirmeye çalışın. Aynı anda birden çok şeyle uğraşmak kafanızda karışıklığa yol açar ve işlerin baştan savma olmasına neden olur. Hatalarınızı düzeltmeye çalışırken, harcamanız gereken zamanın 2 katını harcayabilirsiniz.
6. Etrafınızdaki dikkat dağıtıcı unsurları minimize etmeye çalışın. Çalışırken e-mailinizi, chat programını, hatta internet bağlantınızı kapatın.
7. Mailinizi günde 2 ya da 3 kez, belirli zaman aralıklarında kontrol edin. Her maili geldiği an incelemek ya da mail kutunuzu sürekli kontrol etmek zaman kaybına yol açar.
8. Ne yapmak istediğinizi değil, ne yapmak istemediğinizi belirleyin. İşlerinizi size sağlayacağı getirilere göre öncelik sırasına koyun.
9. Takılıp kaldığınız yerde işinizle inatlaşmayın. İçinden çıkamadığınız işleri bir süreliğine bir kenara kaldırın. Geri döndüğünüzde yenilenmiş bir perspektifle, işe farklı bir açıdan bakmayı deneyin.
10. Biraz nefes almak ve rahatlamak için kendinize bir zaman dilimi belirleyin ve bu zaman diliminde başka hiçbir şeyle uğraşmayın, hiçbir şeyi düşünmeyin. Mümkünse sessiz ve karanlık bir ortamda, gözlerinizi de kapatarak, az da olsa kendinizi dinleyin.
11. Ofisten çıkarken bedeninizle birlikte aklınızı da oradan çıkarmayı unutmayın. İş sonrası işle tamamen alakasız, farklı şeylerle uğraşın. Üreticiliğinizin ve yaratıcılığınızın arttığını göreceksiniz.
12. Markette harcadığınız zamanı en aza indirmek için ne yemek yapacağınızı önceden planlayın ve mutlaka bir alışveriş listesi yapın. Ayrıca yemek yaparken 1 yerine 2 porsiyon yaparak ertesi gün yemek yapmaktan kurtulabilir, zamanınızı başka şeylere saklayabilirisiniz.
13. Sosyal medyadan, özellikle Facebook’tan uzak durun. Size ve çalışmalarınıza bir faydası olmayan tüm sekmeleri ve sayfaları kapatın.
14. Son olarak; zamanınızın sahip olduğunuz en değerli şey olduğunu unutmayın. Zamanınızı, en azından paranızı harcadığınız kadar özenli harcamaya dikkat edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder