12 Mart 2013 Salı

Gizli Semboller

Gizli Semboller

Yin ve Yang


Yin and Yang, Yin ve Yang

Yin ve Yang

Yin ve yang Çinliler açısından evrenin dengeleyici, uyum sağlayıcı etmenleri olarak görülür. Zıt enerjiler olup, biri öteki olamadan varlığını sürdüremez. Aslında yin enerjisi her zaman yang’ın; yang da yin’in içindedir. Popüler yin-yang simgesinde beyaz leke (yang) yin’in ve siyah leke (yin), yang’ın içindedir. Lao Tzu, “Tek başına bir yin doğamaz ve tek başına bir yang büyüyemez.” demiştir.

Yin ve yang genellikle Taichi’nin bütünlük simgesini yaratan bir daire içinde resmedilirler. Yin, yang ve daire simgenin bir olan üç elementidir. Taichi ‘en üst, en yüce’ anlamlarına gelir, tai ve chi sözcüklerinden türemiştir. Tai en büyük ve chi en son anlamlarına gelir.
Yin ve yang sözcüklerinin etimolojisi de ilginçtir. Yin bir tepenin gölgelikli kuzey yanını, yang da güneşli güney yanını tanımlar.
Yin ve yang birlikte Tao’yu meydana getirirler. Tao ‘yol’ anlamına gelir. Evrendeki her şey yin ve yang enerjilerinden türemiştir. Her zaman birbirleriyle etkileşim halindedirler.
Yang etken, eril, baskın ve olumludur. Güç ve enerji doludur. Yin alıcı, dişi, doğurgan ve negatiftir. Destekler, besler, tutar. Yang gün, yin gecedir. Yin ve yang’ı anlatmak için gök ve yer, gündüz ve gece, siyah ve beyaz, eril ve dişi gibi başka örnekler de kullanılabilir. Biri öteki olmadan var olamaz.
Örneğin gece olmadan gündüz, ölüm olmadan yaşam söz konusu değildir. Çinlilerin zıtların birliğinden aldıkları zevk, yin ve yang enerjilerini temsil etmektedir. Çinliler bu işten hoşlanırken abartılabileceğinin de farkındadırlar elbette. ‘Yin yi tou, Yong yu tou’ (‘bir yüz yin’de, bir yüz yang’da’ şeklinde çevrilebilir. Kişinin gerçek amacını gizlemesi anlamına gelir) ve ‘Yin yang guai qi’ (tuhaf yin-yang havaları şeklinde çevrilebilir. Tuhaf davranmak anlamına gelir) Çinlilerin sıkça kullandığı iki deyiştir.
Eski bilgeler yin ve yang kavramlarını tam anlamıyla açıklamaya girişmemişlerdir, şiirsel söyleyişlerle yetinmişlerdir. Ch’i enerjisi yaşamın gücüdür ve yin yang ikiliğini yaratmıştır. Bu kadar basit işte. Ne yin ne de yang mutlak iyi ya da kötü olabilirler. Sadece vardırlar.
Feng shui’de tepeler, dağlar ve öbür yüksek alanlar yang enerjisini temsil eder. Vadiler ırmaklar ve kaynaklar da yin’dir. Dümdüz bir toprakta çok fazla yin vardır. Sulak ve bitkisel alanları olmayan tepelik bir arazi de fazla yang’dır. Hoş, yuvarlak hatlı, sulak kırsal alanlarda yin ve yang dengelidir.
Feng shui’yi kullanarak yin ve yang arasında denge sağlayabiliriz. Örneğin düz bir araziye bitkiler, kayalar ve binalar ekleyebiliriz. Ama bunu yaparken dikkatli olmak gerekir, çünkü örneğin küçük ağaçlar büyüdükleri zaman mekânın feng shui’si de değişir.
Yin ve yang kavramları ölüm için de geçerlidir. Yin evi ölüm, yang evi yaşam evidir. Ataları anmak Çin yaşamının önemli bir parçası olduğundan feng shui’nin biri öldükten sonra da uygulanmasına şaşırmamak gerekir. Mezarın yerinin doğru olmasının torunların başarısı üzerinde etkisi olduğuna inanılır.
Örneğin Çinliler yüzyılın başında Sun Yat-Sen’in kazandığı şaşırtıcı başarının annesinin mezarının kusursuz feng shui’sine bağlı olduğuna inanırlar. (Yin yang simgelerinin kökeni bilinmemektedir. Bazı yetkililer Chou Tun-Yi tarafından yaratıldığını iddia eder. Oysa çok daha eski, Taoist kökenli olmalıdır.) Chiang Kai-shek’in inanılmaz başarısı da yine annesinin mezarının konumuna atfedilir. Komünistler mezarı kazdıkları zaman çöküş dönemi de başlamıştır.
Feng shui yalnızca en iyi mezar yerini değil, cenazenin kaldırılacağı en iyi zamanı belirlemek için de kullanılır elbette. Mezar yeri ejderha sırtı gibi dalgalı olmalıdır. Ejderha Üst Yaratık’ın simgesidir. Düz alanlar ‘sahte ejderha’nın sembolüyken dalgalı alanlar ‘gerçek ejderha’yı temsil eder.
Mümkünse mezar güneye bakmalıdır. Çinliler ölünün soluk alacak havaya ihtiyacı olduğunu düşünürler ve güneye bakan mekânlar ‘kozmik yaşamın soluğu’nu temsil eder. Çinliler bu kozmik soluğun yokluğunun ölünün torunlarını etkileyeceğine inandıkları için, uygun mezar yerinin seçimi son derece önemlidir.
Son olarak da mezar doğru yönlendirilmiş olmalıdır. Bu, ölen kişinin doğum tarihine göre belirlenir. Bir luo-pan’a ya da fal pusulasına bakılarak, doğru yön belirlenir.
Torunların iyi şansının devam etmesi için mezara iyi bakılmalıdır. Kutsal günlerde mezarlar ziyaret edilir ve temizlenir. Mezarın renk değiştirmesi kötüye işarettir. Kararması bir felaket, renginin açılması da aile içinde yas anlamına gelir. Bu tür kararma ya da renk açılmalarının önlenmesi için mezarların üzerine genellikle kırmızı bir toz serpilir.
Taoist evren simgesi sekiz trigramla kuşatılmış yin-yang’dır. Pa-kua adıyla tanınan bu simge, Uzakdoğu’da son derece popülerdir; tapınaklarda, evlerde, saraylarda ve dükkânlarda rastlanır.(Yerliler için gömülecekleri yerler önemli bir ihtiyaç olduğu gibi çoğu Çinli kendi memleketinde gömülmek ister. Sonuç olarak, dünyanın dört bir yanından Hong Kong’a cenaze gönderilir.
Hong Kong’da toprak, aşırı derecede pahalıdır ve az bulunur. Bu nedenle, mezarlıkların çoğu, toprağını 7 ila 10 yıllık periyotlarla kiraya verir. Bu süre dolduğunda, kalanlar mezardan çıkarılır ve özel bir törenle yakılır. Bu, Feng shui uygulayıcılarını işlerini yapmaktan alıkoyar ve bugünlerde çabalarının çoğu feng shuinin yaşam analizi üzerinedir.)
Kaynak: http://www.donusumkonagi.net/makale.asp?id=5671&baslik=yin_yang&i=feng_shui

Wiccalık’taki Koruyucu Semboller

Ağustos 3, 2009
Agrippa’nın pentagramı: Beş köşeli yıldız içerisinde aynı şekli almış erkek figürü. Yüksek benlikle iletişimi artırmak için ve hem görünür, hemde görünmez saldırılardan korunmak için kullanılırdı.

Bast: Genelde kara bir kedi olarak tasfir edilirdi. Antik Mısır’da Bast (yada Bastet) evi ve aileyi negatif güçlerden koruma amaçlı kullanılırdı.

Yengeç: Astrolojik olarak yengeç sembolü astral saldırılardan korunma amaçlı kullanılmıştır.

Kelt Haç’ı: çember içinde eşit köşeli haç temel alınmak üzere birçok farklı dizaynı vardır. Her tür spritüel saldırıdan korunma amaçlı olarak kullanılır.
Şeytan Tuzağı: Çember içerisine içeri doğru yazılmış spiral şekilli (saat yönünün tersine) İbranice yazılardan oluşur. Demonları içerisine hapsettiğine inanılır. Asur orjinli bir semboldür.
Köpek: kuzey Amerika Kızılderilileri için bedensizlerden korunma tılsımıdır. Köpeklerin öteki dünya ile aramızda olan kapıda durduklarına ve yaşayanları ölülerin gazabından koruduklarına inanırlar.
Elk: Psişik saldırılar için kullanılan bir tür rün’dür (Algiz) üzerinde taşındığında ruhlara kaşı defans saladığı gibi bilinmeyenle yüzleşirken cesareti artırdığına inanılır.

Horus’un gözü: Mısır’ın nazardan ve kötü gözden korunmak için olan önemli tılsımlarından biridir.

Üçgen içinde göz: Horus’un gözüne benzer olarak kötü gözden ve kıskançlıktan korunmak için olan bir tılsımdır.

Şahin: Bir Kuzey Amerika sembolüdür. Yüksek spritüelliği sembolize eder ve astral yetenekleri güçlendirdiğine ve astral boyuttaki negatif varlıkları uzaklaştırdığına inanılır.

Gaia: Bir tanrıça figürü. Genel olarak auradaki negatif enerjileri temizlediğine ve enerji toplamamıza yardım edeceğine inanılır.
Balık: Kuzey Amerika Kızılderili kültüründe balık, bir başkasının büyü gücüne karşı çıkmayı simgelerdi.
Kurbağa: Kuzey Amerikada medyumluğu sembolize ederdi. Aurayı temizlediğine ve güçlendirdiğine inanılırdı.

Hagal: İnanca göre, “H‿ harfine benzeyen bu rün, astral saldırılar da dahil olmak üzere birçok saldırıyı engeller.
Ingwaz: Bu rün, elmas şekline benzer. Kötü gözlerden korur.
Jaguar: Maya sembolü olan jaguar, insanı kötü düşünce formlarından koruduğu gibi şaman güçlerini yükseltmek için de kullanılırdı.
Şanslı El: Kültürden kültüre farklılık göstermesine karşılık Şanslı El genel olarak avucu açık, avucunun içinde pentagram, göz, ve/veya Zodyak sembolü olan bir el dir. Bedensizlerin saldırılarından koruduğuna inanılır.

Griffin: Griffinlerin fiziksel görünümü aslan vücutlu ve kartal başlıdır. Bazı versiyonlarında kanatlıdır. Antik yunan kaynaklı mitolojik bir varlıktır ve karanlık güçlere karşı koruma sağladığına inanılır.
Mannaz: Bu koruyucu rün “M‿ harfine benzer. Yaratıcı ile aradaki bağı temsil eder.
“Om‿ Sembolü: meditasyon yaparken de seslendirilen “om‿ sesinin Sanskritçe yazılmış halidir. Aurayı temizlediğine ve psişik saldırılardan uzak tuttuğuna inanılır.
Pentagram: “Druidlerin ayağı‿ olarak da bilinir. Genel olarak kötü enerjiyi gönderene geri göndermek ve kötülüklerden korunmak için kullanılır.
Kuzgun: Kuzey Amerika Yerlileri Kara büyüden korunmak için kullanmıştır.
Sagittarius: Psişik vampirlerin enerji emmesine engel olduğuna inanılan astolojik bir “okçu‿ sembolüdür.
Akrep: Cadı büyülerine karşı kullanılan astolojik bir semboldür.
Güneş: Karanlığın karşı sembolüdür. Hemen hemen bütün kültürlerde vardır.

Thor’un çekici: kötü şansa ve kötü göze karşı bir korumadır.
Kaplumbağa: astral boyutta diğerleri tarafından görülmemek için kullanılmış bir semboldür.

Uruz: Norveç rünlerinden bir tanesidir. Ters “U‿ şekline benzer. Yüksek benlik ile bağlantıyı kuvvetlendirir ve astral saldırıları engeller.
Virgo(başak): astrolojik sembol olarak başak, covenleri korur (ruhsal özgürlükleri açısından)
Kurt: Kuzey Amerika Yerlileri tarafından Bedensizlere karşı koruma sağladığına inanılırdı.

Venüs ve Mars Sembolleri


Venüs ve Mars Sembolü

Venüs ve Mars Sembolleri

Venüs Sembolü, Venus Symbol

Venüs Sembolü

Kadını simgeleyen cinsiyet simgesidir
Merkür’ün astrolojik simgesi, geleneksel olarak cinsiyet değiştiren kişilerin sembolü olarak kabul edilir. Yunan mitolojisinde Hermes (Roma mitolojisindeki Merkür’ün karşılığı) ve Afrodit, Hermafroditus adını verdikleri bir çocuk sahibi olurlar. Bu çocuk, hem erkek hem kadın organlarına sahiptir. (Hermafrodit terimi de buradan gelir) Simgede, üstteki hilâl erkeği, alttaki artı işareti kadını, halka ise her iki yanında birbirini dengeleyen birer cinsiyetin bulunduğu bireyi temsil eder.[1]
Bu sembolde tin’i, sonsuzluğu (daire) maddeyi veya maddi koşulları temsil eden sembol olan haçın üstünde görüyoruz. Bu durumda madde daha önemsiz bir konumda bulunuyor. Ancak bunu Venüs’ün fonksiyonunun bütün bedensel arzuları ve maddi çekicilikleri bir kenara atmak şeklinde düşünmemeliyiz. Bu sembolü alıcı, feminen, kendine doğru çeken olarak kabul edebiliriz. Venüs bir şeyi beğendiğinde, o şeyi gidip alan Mars’tır.
Biyoloji ve tıpta Venüs sembolü, feminen’in sembolüdür.
Bu sembolün tanrıça Venüs’le ilişkilendirilen “kibir ve gösterişin aynası”nı temsil ettiği söylenmektedir. Ayna daire, aşağıdaki haç da aynanın sapıdır. Ayrıca Mısırlıların Ankh’ı olduğu iddia ediilmektedir. [2]
Mars sembolü, mars symbol

Mars Sembolü

Mars sembolü (Unicode: ♂), Mars gezegeninin , Roma tanrısı Mars ve Yunan tanrısı Ares’in, ve biyolojide erkek cinsiyetinin simgesidir. Simyada ise demirin simgesi olup erkekliğin karşılığıdır. Sembol, tanrı Ares ve Mars’tan esinlenilerek ok ve kalkan şekillerinde yapılmıştır.[3]
Bu sembolde bir daireden 45o açıyla sağa doğru çıkan bir ok görüyoruz. Eskiden Mars’ın sembolü Venüs sembolünün tam tersiydi. Madde (haç) tin’in, sonsuzluğun (daire) üstünde duruyordu. Şimdiki sembolün grafik olarak Yunan savaş tanrısı Ares’in kalkanını ve mızrağını tariflediği söylenmektedir. Kendini ortaya koyan, maskülen Mars sembolünün ereksiyon halindeki erkek cinsel organını simgelediğini söylemek de olasıdır. Bu fallus simgesine eskiden yaygın biçimde doğada üretken gücün sembolü olarak tapılmaktaydı. Şimdi de tıpta ve biyolojide maskülen prensibi göstermek amacıyla kullanılmaktadır. Bu glif hem kadında hem erkekte bulunan ifadenin fiziksel ve duyusal fonksiyonunu sembolize etmektedir. Objektif ve bir hedefe doğru yönelmiştir. Enerji potansiyelini tanımlamaktadır.[4]

Kaynaklar

[1] tr.wikipedia.org/wiki/Venüs_sembolü
[2] www.astrolojidergisi.com/giris_venus.html
[3] tr.wikipedia.org/wiki/Erkek_(insan)
[4] www.hermetizm.com/mars-sembolu-t-936.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder