16 Ocak 2013 Çarşamba

PSİKOTERAPİ İLE İLGİLİ YANLIŞ İNANÇLAR

PSİKOTERAPİ İLE İLGİLİ YANLIŞ İNANÇLAR


BENİ BU HALE ONLAR GETİRDİ TERAPİYE ONLAR GİTSİN !!!
PSİKOTERAPİ ; Kişinin kendi içinde olan BAŞAÇIKMA( mücadele) gücünü arttıran ,ruh sağlığı alanında eğitim görmüş uzmanlar tarafından yapılan bir tür içsel yolculuktur.. Günümüz yaşamında kişiler çok fazla stres altında olup,sosyal,ekonomik ve kültürel alandaki pek çok hızlı değişime ayak uydurmak zorunda kalmaktadır.. Tüm bu gelişim ve değişimler bireylerin hayatını kolaylaştırmak yanında paradoksal bir biçimde kişiyi yalnızlığa da sürüklemektedir.. Olaylarla ,durumlarla ,yaşadıkları zorluklarla ve duygularla başa çıkma gücünün azaldığını düşünen her insan bir teröpatik süreçten geçebilir.
1- BEN DELİ MİYİM İNANCI??
Ülkemizde psikiyatristlerin ve psikologların en çok karşılaştığı sorulardan biridir.. Hayat mücadelesinde yorgun düşmüş bir insanın terapi alması için delirmesi gerekmez...
Terapiye katılan kişiler aksine kendi özgür iradesi ile sorunların farkına varmış ve çözüm arayan kişidir ki biz onlara deli demiyoruzJ
2-BEN HASTA DEĞİLİM TERAPİ ALMAMA GEREK YOK!!
Kişinin belli bir konuda sıkıntı yaşayıp yardım almak istemesi ile hasta olmak arasında fark vardır.. Terapi ; bireyin sorunlar karşısında yetersiz olduğu durumlarda, sorunlarının ve çözümlerinin önlerindeki TEK ENGELİN ‘’KENDİSİ’’ olduğu gerçeğini görecektir…
3-BENİ BU HALE ONLAR GETİRDİ.. !! TERAPİYE ONLAR GİTSİN!!
Eğer siz istemezseniz kimse size bir şey yapamaz!!!
Seçimleriniz,tepkileriniz,yaşantı ve duygularınıza karşı objektif davranamadığınızda böyle düşünmeniz normaldir.. Bu düşünceden kurtulmak , eksik ,hatalı ve yanlış giden bir şeyleri ortadan kaldırmak için teröpatik sürece girmek denenebilir..
KANAK:UZMAN PSK.DAN. YEŞİM CANLI SAK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder