22 Haziran 2013 Cumartesi

Serce ile Avci

Serce ile Avci

 

avci nin biri bir gun bir serçe avlar, serçe dile gelerek avciya “bana ne yapmayi dusunuyorsun” diye sorar, avci serceye ” seni kesip yiyecegim” cevabini verir.

bunun uzerine serce avciya “vallah,, benim etim ne kahvaltilik olur, ne de karin doyurur. fakat eger beni saliverecek olursan sana uc sey ogretirim, onlar etimi yemekten daha cok isine yarar. kabul edersen bu üç şeyin ilkini simdi elinde iken, ikincisini elinden ucup karsidaki agaca konunca uçüncüsünü de agaçtan uçup onumuzdeki tepeye varinca soyleyecegim” der.

kusun teklifine avcinin akli yatar, onu salivermeye karar verir, “ogretecegin ilk seyi soyle bakalim” der. bunun uzerine kus avciya “elinden kacan firsatlar icin hayiflanma” der. avci kusu saliverir. ucup karsi agacin bir dalina konunca da ikinci seyi ogretmek uzere “olmayacak seye inanma”der. bu sozlerden sonra kanatlanan kus avcinin onundeki bir tepeye varip konar, oradan avciya soyle der. ey bedbaht adam:”eger beni kesmis olsaydin kursagimdan her biri yirmi miskal agirliginda iki inci cikaracaktin”der.

bu sozleri duyan avci kacirdigi firsat karsisinda hayiflanarak dudaklarini isirir. artik elinden bir sey gelmeyecegi icin kusa “ucuncuyu soyle” der.

kus avciya “sen ilk iki nasihatimi unuttun ucuncusunu sana nasil soyleyeyim ben sana”kacirdigin firsatlar icin hayiflanma” demedim mi? oysa sen daha az once beni elinden kacirdin diye hayiflaniverdin. “yine ben sana “olmayacak seye inanma” demedim mi? benim etim, kanim ve tuylerimin hepsi tartilsa yirmi miskal cekmez, kursagimda her biri yirmi miskal agirliginda iki inci nasil olabilir?” der. ve ucup gozden kaybolur.

bu hikayenin ozu sudur:insanoglu, kendisini asiri tamahkarliga kaptirinca basireti kapanarak gercegi idrak edemez oluyor ve olmayacak seyi olabilir gibi goruyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder