31 Temmuz 2013 Çarşamba

Çok mutluluk da mutsuzluk getirir! Neden mi?

Çok mutluluk da mutsuzluk getirir! Neden mi?

 
kadın
İnsanoğlu hep mutlu olmak ister,bu onun hakkı dır zaten,mutlu olmak için severiz,mutlu etmek için çalışırız,mutlu olmak için sevilmek isteriz,mutlu etmek için severiz.Mutlu olmak tabibki çok güzel bir şey…. İnsanın en önde siteklerinden biridir.
Geçenlerde böyle bir başlık okudum “Çok mutlu olmak ta mutsuzluk getirir” okudum ve gerçekten bunu hiç düşünmemiştim.Yapılan araştırmalarda insanın erken yaşta her istediğini elde etmesi,her arzsunu gerçekleştirmesi, bencil ve daha az başarılı kılar diyor.Böyle bakıldığında kişi en erken yaşta mutluluk adına her istediğine kavuşursa, bence uğraşacak,çaba gösterecek,çalışıp çabalıyacak bir gayesi kalmadığından mutluluğu mutsuzluğa dönüşebilir. Can sıkıntısından ve ğuraşacak bir şeyiolmayan insan sıkıntıya girer ve sağlığı bozulur.Gerçekten mantıklı bir düşünce.
Her şeye sahip bir insan tembel,çalışmak istemeyen,hayattan beklentisi olmayan bir insan olur.İnsan eğer her şeyi varsa bile çalışmaya gayret etmeli,kendi ihtiyacı yoksa bile başkalarının ihtiyaçlarını karşılamada “banane” diyerek hareket etmemeli diyorum.
İşte bu açıdan bakıldığında çok mutlu olmak mutsuzluk getirebilir.Bana göre derler ya “Allah dağına göre kar verir” diye,işte insan mutsuzluğuda,sıkıntıyıda,acıyı da görmelidir ki ilerki yaşamında elde ettiği mutluluğun anlamını ve değerini bilebilsin.Allah acıyı da sıkıntıyıda çok sevdiği halde kullarına verir.Çünkü mutluluğuda,huzuruda ,selamete çıkaracak olanın yine kendinin olduğunu bildirmek ve şükretmemizi sağlamak için.Ama bizler sakın alınmayın ama sadece sıkıntımız anında dua eder yardım bekleriz.Oysa sıkıntıdan öncede şükrenen ve hamd eden kul sıkıntı anında o şükürlerinin hemen karşılığını görür.
İnsan mutlu olamk,sağlıklı olamak için her zaman bir uğraş içinde olmalıdır.Eğer bir uğraşı yoksa kişi bunalıma girer,sıkıntı yaşar.Bu uğraş iş olabilir,evde kitap okumak,bir yardım derneğine üye olmak,yaşlıları ziyaret etmek,öksüz çocukları sevindirmek.Dua okumak ve ibadet etmek de ayrı bir uğraştır.İşte insanın mutlulugunu mutsuzluğa çevirmek te mutlulugunun devamını istemekte kendi elindedir.
Herkese hayır dolu,sağlık dolu mutlu yaşamlar diliyorum.
http://mutlulugunsifresi.com/cok-mutluluk-da-mutsuzluk-getirir-neden-mi-okuyun-ozaman.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder