29 Aralık 2012 Cumartesi

YÖNETİM DANIŞMANI VE ÇOBAN

YÖNETİM DANIŞMANI VE ÇOBAN


Çoban yol kenarında koyunlarını otlatıyormuş. Yanına bir jeep yanaşmış. Brioni gömlek, Cerruti ayakkabılar giyen, Ray-Ban gözlüklü ve YSL kravatlı bir sürücü aşağı inip çobana sormuş: "Kaç tane koyunun olduğunu bîlirsem bana onlardan bir tanesini verir misin?" Çoban bir adama, bir koyunlara bakmış, "Tamam!" diye cevap vermiş. Genç adam arabasını parketmiş, telefonunu bilgisayanna bağlamış, bir NASA sitesine girmiş, GPS'ini kullanarak yeri taramış, bir data base ve logaritmayla doldurulmuş 60 excel tablosu açmış ve 150 sayfalık bir rapor basmış. Çobana dönmüş ve "Tam olarak 1586 adet koyunun var!" demiş. Çoban "Doğru!" diye cevap vermiş, "Koyununu alabilirsin!" Genç adam hayvanı almış ve jeep'inin arkasına koymuş. Bu sefer çoban genç adama dönmüş ve "Ben de senin İşinin ne olduğunu bilirsem koyunumu geri verir misin?" diye sormuş. Adam "Evet, neden olmasın?" diye cevaplamış. Çoban "Sen bir yönetim danışmanısın!" demiş. Genç adam "Nasıl oldu da bildin?" diye sormuş. Çoban "Çok basit!" diye cevap vermiş, "Buraya çağrılmadan geldin, bu bir... ikincisi, benim zaten bildiğim birşeyi bana söylemek için benden bir hayvan aldın. Üçüncüsü, yaptığın hiçbirşeyden anlamıyorsun, çünkü köpeğimi aldın!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder