RENKLERİN İŞ YAŞAMINDA ÖNEMİ
Renkler, yaşamımızda tahmin ettiğimizden daha önemli bir yere sahiptir. Gerek günlük yaşamda, gerekse iş yaşamımızda renklerin önemi yadsınamaz. Renklerin önemini birkaç kategoride ele alabiliriz. Tıpkı giyim tarzımızda ve kıyafetlerimizde olduğu gibi bulunduğumuz ortamın renklerinin de motivasyonumuzu doğrudan etkilediğini göz ardı edemeyiz. Ofislerde aydınlık renkler daha verimli çalışmamızı sağlarken, karanlık, loş odalarda çalışanların verimlerinin çok daha düşük olduğu bir gerçektir.
Olmazsa Olmaz; KAHVERENGİ
Renk uzmanları, iş dünyasında kahverengiyi fast food restoranlarında ideal renk olarak seçmişler. İşte bu yüzden, dünyadaki fast food restoranlarında masa ve sandalyeler kahverengidir. "Çabuk yiyin ve çabuk gidin" mesajı vermek üzere tüm firmalar da genellikle bu renkleri kullanırlar. Eğer sizin de ofisinizde insanların çok fazla vakit harcamalarını istemediğiniz bir bölüm varsa, kahverengi ve tonlarında boyatabilir ve bu renkte eşyalarla döşeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra, kahverenginin toprak tonlarında bir renk olmasından dolayı resmiyetten uzak, rahat ve teklifsiz hissettirdiği ve insanların kendilerini daha güvende hissederek açılmalarını sağladığı da dünyaca kabul edilmiş bir gerçektir. Bu nedenle de, gazetecilerin bir çoğunun röportaja giderken, mutlaka kahverengi ve tonlarında giyinmeleri (Tabi renklerle ilgilenen ve etkilerini bilen gazetecilerden söz ediyoruz.) tamamen karşısındaki insanın güvenini kazanarak, doğru cevaplar almak ve açılmasını sağlamaktır.
Gelelim KIRMIZI'YA
Kırmızı, kesinlikle iştah açmasıyla bilinen bir renktir. Dünyadaki tanınmış ve en çok tüketilen gıdaları üreten firmaları bir düşünün… Hepsinin logosunun kırmızı olduğunu farkedeceksiniz. Kırmızı; tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır ki; iştah açması da bu yüzdendir. Bunların yanı sıra, öfkeyi arttırma özelliğinin olmasından dolayı, kırmızı ofislerde çok fazla tercih edilmeyen bir renktir.
YEŞİL'e baktığımızda ise…
Güven duygusunu görürüz; yeşile baktığımızda... Bankaların da bu nedenle en çok tercih ettikleri 2 renkten biri yeşildir. Ülkemizdeki bankaların logolarını bir düşünün; yarısından fazlasının yeşil olduğunu fark edeceksiniz. Siz de güven telkin etmek istiyorsanız; ofisinizi yeşille veya tonlarıyla renklendirebilir veya yeşil dekorasyon malzemeleri kullanabilirsiniz. Yeşil aynı zamanda doğayı çağrıştıran, rahatlatıcı, sakinleştirici ve huzur veren bir renk olmasından dolayı, neredeyse tüm hastaneler gerek iç dizaynlar, gerekse doktor üniformaları ve ameliyathanelerde, yeşili tercih ederler. Yaratıcılığı canlandırması ise bir diğer özelliğidir. Eğer ki, sizin de ofisinizde yaratıcılığınızı canlandıracak bir mekana ihtiyacınız varsa, o halde bir miktar da olsa yeşil kullanmayı ihmal etmeyin.
Asil renk SİYAH
Siyah her zaman çok asil ve mağrur bir renk olarak görülür. Çünkü renk biliminde siyah gücü ve tutkuyu temsil eder. Aynı zamanda da hırsın bir ifadesidir. Bu nedenle tüm makam arabaları veya güç simgesi olan araçlar siyahtır. Güçlü ve hırslı birçok duygunun da temsilcisi siyahtır. Fonda kullanıldığında karamsarlığı ifade etmesine karşın, ışığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı dağıtmasını en aza indiren ve dolayısıyla da konsantrasyon sağlamasıyla da bilinen bir renktir. Bazı ünlü düşünürlerin/sanatçıların, ışıksız, karanlık bir odaya girerek konsantre olmaları bu yüzdendir.
MAVİ sakinleştirir
Mavinin her zaman huzur ve dinginlik verdiği söylenir. Doğrudur da... Çünkü kanın akışını yavaşlattığı için sakinleştirir. Kırmızının aksine, mavi yeme içgüdüsünü engelleyen bir renk olduğundan, yemek firmaları maviyi pek tercih etmezler. Ancak eğer diyetteyseniz, mavi tabaklarda yemek yemeniz, batıda diyetisyenler tarafından en çok önerilen yollardan birisidir. Mavinin çok önemli bir diğer özelliği de, uzaktan çok net fark edilebilmesidir. İşte bu yüzden, eğer ofisinizde herkesin uzaktan bile olsa, hemen fark etmesini istediğiniz bölümler varsa, bu bölümlerde mutlaka mavi kullanmalısınız. Yakından kırmızı çok daha dikkat çekicidir evet, ancak uzaktan fazla fark edilmez. Mavi ise kendini hemen gösterecektir.
Otorite rengi LACİVERT
Lacivert; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır. Tüm dünyada üst düzey toplantılarda veya uluslararası toplantılarda, hemen hemen bütün devlet başkanlarının lacivert giymesi de bu nedenledir. Üst düzey yöneticilerin neredeyse hepsi, hatta iş görüşmelerine gelen adaylar sırf bu nedenle çoğu zaman lacivert kullanırlar. Bankaların da en çok tercih ettikleri iki renkten biri de laciverttir. Bu nedenle ofisinizde ve çalışanlarınızın kıyafetlerinde lacivert bulunmasına özen gösterebilirsiniz.
PORTAKAL renginin rahatlığı
Portakal rengi insanların algısını en çok ve en kolay etkileyen renklerden biridir. Kısacası eğer bir şeyin her kesimden insanın dikkatini çekmesini ve tüm insanlara sıcak gelmesini istiyorsanız, turuncuya boyayabilirsiniz. Eğer bu bir kapıysa insanlar o kapıdan içeri rahat girebileceklerini ve kabul edileceklerini hissederler. Tamamen fonksiyona bağlı olarak seçilecek renklerden biri olan turuncu, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir. Eğer ofisinizde de, bir arada durduğunda olduğundan çok daha fazla sayıda ve sık görülmesini istediğiniz dekorasyon ögeleri varsa kesinlikle onları turuncu seçmelisiniz.
Ciddiyetin rengi GRİ
Gri dediğinizde veya gri bir yere girdiğinizde neler hissettiğinizi düşünün. Gri kesinlikle diplomatik ve ağır bir renktir. Hareketleri yavaşlatır, enerjiyi düşürür, kesinlikle ağırlığı ve ciddiyeti temsil eder. Ayrıca yaratıcılığı da öldürdüğü bilinen gerçekler arasındadır. Bu nedenle, yaratıcılığın çok da gerekli olmadığı resmi dairelerde, her yer griye boyalıdır ve çoğu ofis malzemesi de gridir. Eğer yaratıcılık gerektirmeyen ve insanların çok düşünmeden iş yapmalarını istiyorsanız, gri uygun bir renktir. Ayrıca diplomatik görüntüyü de en net veren renk olduğu söylenir. Ancak eğer bunun tam tersi bir etki istiyorsanız, ofisinizde griden kesinlikle kaçının. Bir de eğer insanların çok yavaş ve ağır hareket etmelerini istediğiniz bir bölge varsa orada da gri kullanmanız, istediğiniz etkiyi sağlayacaktır.
Geçiciliğin simgesi SARI
Sarı renk tamamen geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir. Trafik lambalarını düşünün. Sarı renk, bir süre sonra bitecek olan bir süreci gösterir. Ayrıca dünyanın tüm ülkelerindeki taksiler sarı renktedir. Yolda çok rahat görülebilsin, diğer otomobillerden kolayca ayırdedilebilsin ve geçici oldukları da vurgulansın diye. Ayrıca yol çizgilerinin de artık beyaz değil, sarı olmasındaki sebep de sarının dikkat çekici bir renk olmasından kaynaklanır. Çünkü tahminlerin aksine sarı, beyazdan daha göz alıcı bir renktir. Ofiste kullanılacak renk tercihlerine bakıldığında; eğer bir yerde insanların hızlı geçişlerini ve çok kalmamalarını sağlamak ve tempoyu artırmak istiyorsanız, kesinlikle renginiz sarı olmalı.
Tertemiz BEYAZ
Deterjan reklamlarından, temizlik ürünlerine kadar, temizliği simgeleyen tüm ürünler beyaz rengi kullanırlar. Bu durum, dünyanın hemen her yerinde böyledir. Bu nedenle eğer bir eczaneniz, temizlik malzemeleri şirketiniz vb. varsa, kesinlikle içinde ve dışında beyaz kullanmalısınız. Ayrıca sağlık simgesi de olduğundan, hastaneleri ve ilaç firmaları da bu gruba dahil edilebilir. Bunun yanında beyazın çok güçlü bir psikolojik etkisi daha vardır ki; o da istikrarı ve devamlılığı temsil etmesidir. Beyaz elbiseler sizin temiz, dürüst ve istikrarlı olduğunuz imajını yaratır. Aynı etkiyi, ofis mobilyalarınızla ve dekorasyonunuzla da yaratabilirsiniz. Ofisinizin beyazlığı ya da beyaz renkteki mobilya ve ofis aksesuarlarınız, günün yorgunluğunu ve stresini üzerinden biraz olsun atmaya yardım edecektir. Ayrıca gözünüzü dinlendirecek beyaz bir yer bulunması da, hemen hemen tüm mimarlar tarafından tavsiye edilen bir kullanımdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder