30 Nisan 2014 Çarşamba

Çalışırken Giydiğiniz Kıyafetler Duygularınızı Yansıtıyor!

IMG Ust

Çalışırken Giydiğiniz Kıyafetler Duygularınızı Yansıtıyor!


Ofis çalışanlarının karşılaştıkları sorunları ele alan Psikolog Ayşegül Aydın çalışanlar için rehber olabilecek konulara değindi.

Çalışırken giydiğiniz kıyafetler duygularınızı yansıtıyor


İş yerinde giyilmesi zorunlu kıyafetler motivasyonu düşürerek verimlilik kaybına neden olur mu?

İş hayatı ile sivil hayatı ayırmak gerekir. Tatile gider gibi işe gitmek bir anlamda işe olan saygıyı ve ciddiyeti düşürür. Kıyafet serbestliği psikolojik anlamda bir rahatlama sağlasa bile iş ile tatil ayrımını giydiğimiz kıyafetler belirler. Çalışma hayatında kıyafetin belirleyici etkisi vardır. Bulunduğunuz ortamda giydiğiniz kıyafet, nasıl davranmak istediğinizin tamamlayıcı öğesidir. İş ortamına uyumda kıyafet de bir şekilde tamamlayıcı öğedir.


Sosyal Medyada Gezmek Çalışanların Motivasyonunu Düşürüyor


Belli sitelerin yasak olması çalışanların motivasyonunu düşürür mü?

Çalışanlar internette gezinmeyi bir deşarj aracı olarak görse de işyerinde uzun molalar vermek yanlış bir tutumdur. Çalışanlar için en ideal mola süresi 15-20 dakika arasında olandır. Bu yüzden sosyal network’lerde kafamızı çok meşgul edecek, dağıtacak ya da başka alana zihnimizi kaydıracak aktivitelerden uzak durmak faydalı olacaktır. Kimi web siteleri çalışanların zihnini epey meşgul ediyor. Bu yüzden de kurumların ve şirket sahiplerinin bu tür engeller koyması ve uygulamalara yönelmeleri çalışanlara motivasyon kaybı yaşatmaz.

Ekip çalışmalarında iletişim maille değil yüz yüze kurulmalı


Ekip arkadaşlarının, iletişimdeki verim açısından aynı odalarda çalışması bir gereklilik midir?

Aynı ekipte çalışan insanların sözlü iletişim yerine e-posta ve telefonla haberleşmesi, çalışanlar arası iş akışını yavaşlatabiliyor. Çünkü gelişigüzel gelişen fikirleri ekip arkadaşınıza danışma gereksinimi duyacağınız durumlarda, kişinin yanınızda olması işlerin çözüme ulaşmasını hızlandırması bakımından daha önemlidir. Bu çerçeveden bakıldığında gelişebilecek sorunları aynı odada yüz yüze halledebilmek daha verimli olacaktır. Kısacası ekip çalışmalarında ayrımları iyi yapılmış oda düzeneği ideal olanıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder