26 Ekim 2012 Cuma

ÜNLÜ ŞAİRLERDEN EN GÜZEL BABA ŞİİRLERİ

 


 

 

Ünlü Şairlerden en Güzel Baba Şiirleri



Hayatta ben en çok babamı sevdim
Hayatta ben en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yardanbitme bir çocuk
Çarpı bacaklarıyla- Ha düştü, ha düşecek
Nasıl koşarsa ardından bir devin,
O çapkın babamı ben öyle sevdim

Bilmezdi ki oturduğumuz semti,
Geldimi de gidici hep, hepp acele işi!
Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi,
Atlastan bakardım nereye gitti,
Öyle öyle ezber etti

Sevinçten uçardım hasta oldum mu,
40'ı geçerse ateş, çağ'rırlar İstanbul'a
Bir helallaşmak ister elbet, diğ'mi oğluyla!
Tifoyken başardım bu aşk oy'nunu
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu

En son teftişine çıkana değin
Koştururken ardından o uçmaktaki devin
Daha başka tür aşklar; geniş sevdalar için
Açıldı nefesim, fikrim, canevim
Hayatta ben en çok babamı sevdim
Can Yücel



Baba!
her yılbaşında
sana söyleyecek
bir tek
sözüm var :
"Seni ne kadar çok seversem
o kadar
çok olsun ömründen geçen yıllar"

Baba!
Babam, ağabeyim, kardeşim, arkadaşım!
Ne zulüm, ne ölüm, ne korku
başımı eğemez!
Yalnız senin elini öpmek için
eğilir başım
Babam, ağabeyim, kardeşim, arkadaşım
Nazım Hikmet



Sizin Hiç Babanız Öldü Mü?
Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Şöylemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?
Cemal Süreya


Babadan Oğula
Eve dönmez bir akşam;
Ve gün yüzlü çocuğu,
Sorar: Nerede babam?

Bakarlar, oldu, bitti;
Gelir, derler çocuğa,
Baban attaya gitti

Uzar gider bu atta;
Ve neler neler olmaz
Ve kimbilir ve hatta;

Bir mahşer gerisinde;
Babası döner bir gün,
Oğlunun derisinde
Necip Fazıl Kısakürek


Babama
Olurda birgün dönersin diye hep o günü bekledim
O günün hayaliyle yaşadım
Atmadım elbiselerini, kızarsın diye en sevdiğin traş losyonunu hiç kullanmadım
Biliyorum bir gün geleceksin
O günü özlemle, o günü hasretle bekleyeceğim
Çünkü, sen gelecek ve bana sımsıkı sarılacaksın
O geçen yılların acısını doyasıya çıkaracağız
Sen gelince güleceğim tıpkı eskisi gibi
Seninle hayat bulup yaşama yeniden sarılacağım
Seni bekliyorum
Seninle öldüm, yaşama yeniden seninle dönmek istiyorum
Seni seviyorum
Hadi dön artık!
Mustafa Özdaş



Baba
yalnızlığımdır hep bıçakların kestiği
akşam çayında galetalarla yenen
koyu atlar götürür terkisinde
ne kadar kaçkın varsa evden
uykumdur sokaklarda sürünür
ya da düşer bir kadının elinden

yorgunluğumdur daha cok aşk
gelip gider o şehrin gemilerinden
esmerdir akşamlarda babam
çok esmer güler resimlerden
o kadar yakın bilmediğim
ölüme çok uzak günlerinden

ellerimdir dalgınlığında hep
hep bardaklarda, sular dururken
sürahilerde akşam vakitleri
akşam çayına gelmeyen
bir baba, aydınlıksız odalarda
çok esmer güler resimlerinden
ALİ PÜSKÜLLÜOĞLU



Babam
Bir zamanlar sizler gibi benim de bir babam vardı
Sevilesi elleri öpülesi bir baba,
Bilseniz ne çok özledim O elleri

Mutluluk saçan sözlerini,
Sevgiyle bakan gözlerini,
Bilseniz ne çok özledim O gözleri

Yumuşacık sesini,
Sımsıcak nefesini,
Kahretsin özlüyorum onunla olan günleri

Gülüşünü yüzünü,
Sımsıcak öpüşünü
Kahretsin özlüyorum, babaların en güzelini

Geriye dönüş olsa,
Kollarım seni sarsa,
Bu dünya fani değil de,
Ebediyete uzansa

(O zaman sensizlik olmazdı babacığım)
(SENİ SEVİYORUM )
Ferah Tomruk



 
   

     
 
 
    

 
   

 
                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder