18 Ekim 2013 Cuma

Amazon’un Kurucusu Jeff Bezos’un Başarısızlıktan Aldığı 4 Ders

Amazon’un Kurucusu Jeff Bezos’un Başarısızlıktan Aldığı 4 Ders

 

Kimilerine göre başarısız olmak, aslında başarıya giden yoldaki sadece bir durak olarak nitelendirilir. Thomas Edison’un hikayesinde olduğu gibi, ünlü mucit 999 kez başarısız olmadığını sadece ampulü keşfetmeyen farklı bir yol bulduğunu söylemiştir.
Başarısızlıklar eğer sonrasında ders alınırsa, bir sonraki denemede kişiyi başarıya götürecek bir adım olacaktır. Başarısızlıklarından ders alan bir kişi de Dotcom Balonunda şirketini ayakta tutmuş ve dünyanın en bilinen online perakendecilerinden birini kurmuş olan Jeff Bezos.
Şirketini kurma aşamasında 60 kişiyle yatırım için konuştuğunu ve sadece 22 kişinin yatırım yapmayı kabul ettiğini belirten Bezos, 1995 yılından beri Amazon’un başında ve yaşadıklarından iyi dersler çıkartmışa benziyor.
Jeff Bezos’sun başarısızlıktan aldığı dört ders ise şöyle:
1. Hatalı bir strateji geliştiren birini işe alın!
Genel kanı eğer yeni bir iş yapmak için kolları sıvayacaksanız, işinde oldukça başarılı olan birini işe almayı tercih etmekten yanadır; ancak Jeff Bezos bunun tersini yaptı. Başarısızlıkla sonuçlanan Webvan girişimin başındaki yöneticileri işe alan Bezos, Amazon Fresh servisinin başına da bu kişileri getirdi.
Başarısız kişilerin iyi işler yapma garantileri olmayabiliyor; fakat bir işte başarısız olan kişiler hatalarından ders aldıkları takdirde hangi konularda hata yapmamaları gerektiğini bilirler.  Bu yüzden yeni bir karar alırken bu hataları göz önünde bulundurarak, bir sonraki adımlarını ona göre atarlar. Bunun yanı sıra iş hayatında başarısız olan kişiler, iyi işler yaparak kendi ünlerini de düzeltmek isteyecekleri için daha fazla çaba göstereceklerdir.
2. Başarısız kişilerin ürettiği teknolojileri satın alın!
Başarısız kişiler, bir teknoloji geliştirdiklerinde bu çalışmaları başarısızlıkla sonuçlanırsa yaptıkları teknolojik çalışmada neyin yanlış gittiğini ve ilerleyen dönemlerde bu yanlışların yeni teknolojiler yaratmak için yol gösterici olduğunu bilirler. Yapılan hataları tekrar yapmayarak, yeni teknolojiler için farklı alternatifler yaratacaklardır.
3. Daha karlı olan küçük çaplı işlere odaklanın!
Amazon Fresh üzerine çalışan yetkililer, ulaşım süresinin kısa olduğu ve bölgedeki yaşayan sayısının çok olduğu alanlara bu hizmeti sağlamanın daha mantıklı olduğunu fark ettiler. Böylelikle ulaşımın hızlı yapıldığı bir sokaktaki 100 ev ile benzer mesafede sadece 10 evin olduğu bölgeler ayırt ederek daha kalabalık olan yerlere bu hizmeti sundular. Böylelikle sadece küçük bir alana hizmet edilerek daha fazla satış yapılabileceklerini anladılar.
4. Sorunlu olan iş modelini, işi geliştirmeden önce düzeltin!
Sorunlu olan bir iş modeli, işler büyüdüğü zaman daha çok sorun vermeye başlayacaktır. Bu nedenle, yapılan iş modelindeki en ufak hatalar dahi düzeltilmeli ki, iş geliştirilip büyüdüğünde daha büyük sorunlara yol açmasın.
Yazar: Sinan Oypan
Kaynak: http://www.eticaretmag.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder