7 Temmuz 2014 Pazartesi

YEDİ İKLİMİN YEŞİLİ BATUM’DA

IMG Ust

YEDİ İKLİMİN YEŞİLİ BATUM’DA

Sovyetler Birliği’nin en büyük ve  en iddialı botanik bahçesi 101 yıl önce Batum’da kurulmuştu. ‘Yeşil Burun’ üzerindeki 111 hektarlık bahçe, 2000’in üstündeki ağaç çeşidi ve sadece Kafkaslar’da yetişen 104 bitkiyle özel bir öneme sahip.

Bir yanınız Karadeniz ama bir kapıdan geçtiğinizde başka bir ülkeye adım atıyorsunuz. Mavinin bütün tonlarının buluştuğu ve ucunu göremeyeceğiniz kadar uzun bir sahil. Gürcistan Batum... Ve kentin gururu, asırlık Batum Botanik Bahçesi...

Trabzon’dan başlayıp Rize, İkizdere, Uzungöl, Sümela ve daha pek çok doğa harikasının bulunduğu Karadeniz sahillerinde devam eden gezide son durağımız Batum oldu. Karadeniz kıyılarında 3 mevsimi birden yaşıyorsunuz. Trabzon ve Rize’de güneş kendini bir gösterip bir kaybolurken, Batum’da nemli hava sizi bunaltıyor.

Sınırı geçtiğiniz andan itibaren tertemiz bir ülkeye adım atıyorsunuz. Gürcüler, yabancı olduğunuzu gözünüzden hemen anlıyor. Gürcü ve Türkler gözleriyle ve el hareketleriyle anlaşmaya çalışıyor. Gürcüler ,Türkçe’yi az çok konuşsa da Türkler için aynı şeyleri söylemek mümkün değil.

Batum Botanik Bahçesi, şehir merkezine 9 kilometre uzaklıktaki Mtsvane Kontskhi Bölgesi’nde yer alıyor. Ağaçların gölgesinin vurduğu virajlı yollardan geçerek bahçeye ulaşabiliyorsunuz. Adımınızı atar atmaz çiçeklerin eşsiz kokusunu içinize çekiyorsunuz. Park girişindeki o muhteşem ev ise size bambaşka duygular yaşatıyor. Yaşlı bir çiftin mavi panjurlu evi yine çiçeklerle bezenmiş ve denize sıfır manzarasıyla kartpostal misali karşınızda duruyor.

GÜRCİSTAN'DA ÇİÇEK, YAS VE ÜZÜNTÜ DEMEK

Botanik bahçesine girdiğiniz anda kendinizi bir masal diyarında hissediyorsunuz. Sizi önce okaliptüs ağaçları karşılıyor ve yol boyunca eşlik ediyor.

Büyülen güzelliğe sahip olan bahçe, insanın aklını başından alıyor. Ama bu çiçeklerden satın almak istemek veya herhangi bir çiçek koparıp hediye götürmek Batum’da çok büyük ayıp ve en kötü hediye. Çünkü Gürcistan’da çiçekler sadece yas ve üzüntüyü ifade ediyor. Sadece cenazelere çiçek götürebiliyorsunuz. Simsiyah giyimli bir kadın gördüğünüzde onun bir yakınını kaybettiğini anlıyorsunuz ve bu yas aylarca sürebiliyor.

1.200 gül türünün yer aldığı bahçede, 2000’in üzerinde ağaç ve odunsu bitki bulunuyor. Çiçek, bitki, ağaç ve orman kokuları arasında yürürken, Karadeniz kıyısındaki Batum Plajını görüyorsunuz ve kendinizi bambaşka bir dünyada hissediyorsunuz.

EN AZ BİR GÜN GEREKLİ

9 ton su tutma özelliği olan okaliptüs ağaçlarının çoğunlukta olduğu bu büyük bahçede, kendinizi adalarda büyük tur yapıyormuş gibi hissedebilirsiniz. Hem doğayı keşfedebilir, binlerce çiçek çeşidini görebilir hem de spor yapabilirsiniz. Japon ağaçları, Japon gülleri, kamelyalar, güller, saatçiçekleri ve  passiflora çiçekleri göreceğiniz bitkilerden bazıları.

Bu bahçeyi gezmek için en az bir gününüzü ayırmalısınız çünkü ucu bucağı yok. Meyve bölümleri, ağaç bölümleri ve  çiçek bölümleri hep ayrı ayrı.  Hepsinin üzerinde bilgileri ve ne oldukları yazıyor. Tüm alan boyunca şifresiz wi-fi bulmanız mümkün. 108,7 hektarlık yayıldığı alanıyla Batum Botanik Bahçesi, dünyanın en büyük botanik bahçeleri arasında geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder