12 Mayıs 2013 Pazar

Dünya için ağlanırmı?

Dünya için ağlanırmı?


Evvelâ yaşanmış iki hadiseyi anlatayım.

Birisi; Van’ın bir ilçesinde zamanın birinde çok zengin ve yaşlı bir adam bulunuyormuş. Adam sekerata düşmüş, ağır hasta …. Bütün aile efradı etrafında toplanmış ağlıyorlar.

Adam bir ara gözlerini açmış, büyük oğluna şöyle demiş: “Git o bir teneke altını al buraya getir.”

Büyük oğlan koşmuş, evin bir tarafına sakladıkları bir teneke altını hemencecik çıkarıp babasının yatağının yanına getirmiş. Herkes pür dikkat kesilmiş, acaba baba ne yapacak diye…

Adam şöyle ters ters göz ucuyla altın dolu tenekeye bakmış, başlamış tenekeyle konuşmaya…

“Tüh Sana … Tüh Bana… Tüh Sana … Tüh Bana…” Bir tenekeye tükürmüş bir de kendisine …

Babamız daha ölmeden altınları bize pay edecek diye bekliyen evlatlar şaşkın şaşkın: “Ey baba ne yapıyorsun, niye böyle yapıyorsun” diye itiraza başlayınca, adam hırıltılı bir sesle cevap vermiş. “ Bana karışmayın… Aha şu teneke altın var ya, onu kazanayım diye ahretimi verdim, şimdi de altınları bırakıp gidiyorum. Tüh Sana.. Tüh Bana..” deyip son bir kez hem tenekeye hem de kendisine tükürdükten sonra vefat etmiş…

http://www.muhabbetfedaileri.com/kıssadan-hisseler-ibretli-öyküler/16778-dünya-için-ağlanırmı/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder