5 Ekim 2012 Cuma

YUNUS EMRE DEN GÜZEL SÖZLER


                                      YUNUS EMRE NİN GÜZEL SÖZLERİ
  • Hiç hata yapmayan insan, hiçbir şey yapmayan insandır. Ve hayatta en büyük hata, kendini hatasız sanmaktır.
  • Olsun be aldırma Yaradan yardır...Sanmaki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR...
  • Dervişlik olsaydı tâc ile hırka Biz dahi alırdık otuza kırka...
  • Eğer, İlerde Birgün KEŞKE Demek İstemiyorsan, 3 Şeyi Doğru Seç! EŞİNİ, İŞİNİ, ARKADAŞINI.
  • Maharet güzeli görebilmektir,Sevmenin sırrına erebilmektir. Cihan, Alem herkes bilsin ki şunu; En büyük ibadet SEVEBİLMEKTİR...
  • Az söz erin yüküdür, çok söz hayvan yüküdür.
  • Biz gelmedik dava için, Bizim işimiz sevda için, Dostun evi gönüllerdir, Gönüller yapmaya geldik.
  • Bir kez gönül yıktın ise Bu kıldığın namaz değil Yetmiş iki millet dahi Elin' yüzün' yumaz değil.
  • Sabır saadeti ebedi kalır Sabır kimde ise o nasib alır.
  • Kırma dostun kalbini; Onaracak ustası yok. Soldurma gönül çiçeğini; Sulamaya ibrik yok.
  • Ey hayat ırmağından su içenler! Gelin soralım canlara ki güzelliği ne oldu da gidiyor. Ben hep seninim diyordu, şimdi neyi buldu da gidiyor?
  • Kalem eğri dilli, mürekkep siyah yüzlü, kağıt iki yüzlü! Şimdi kalkıp arzuhalimi yazmaya kimi mahrem kılayım?
  • zulum ile abad olanin akibeti berbad olur.
  • Dünya yalan kardeşim, dünya yalan! Var mı yalan dünyada bakî kalan. Mal da yalan, mülk de yalan. Var biraz da sen oyalan.
  • Kırk küpü yerden göğe dizseler, ortadan birini çekeler, var sen seyreyle gümbürtüyü.
  • Elif okuduk ötürü Pazar eyledik götürü Yaratılmışı hoş gördük Yaratandan ötürü.
  • Ben gelmedim kavga için, benim işim sevgi için...
  • Ya elim al kaldır beni. Ya vaslına erdir beni. Çok ağlattın güldür beni. Gel gör beni aşk neyledi.
  • Benlik davasını bırak Muhabbetten olma ırak Sevgi ile dolsun yürek Hoşgörülü olmaya bak...
  • Bir bahçeye giremezsen, durup seyran eyleme. Bir gönül yapamazsan, yıkıp viran eyleme.
  • Mal da yalan, mülk de yalan, var biraz da sen oyalan.
  • Nefistir seni yolda koyan, yolda kalır nefse uyan.
  • Eğer hor eğer hürmet Kişiye sözden gelir. Zehr ile pişen aşı Yemeğe kim gelir.
  • Bu dünyaya inanma, Vefasın bulam sanma. Ömrün veren ziyana, Çoğu pişman içinde.
  • Ne varlığa sevinirim, Ne yokluğa yerinirim. Aşkın ile avunurum ; Bana Seni gerek Seni.
  • Eğer Bir Müminin Kalbin Kırarsan Hakka Eylediğin Secde Değildir.
  • Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi vardır...
  • Sabah mezarlığa vardım, Baktım herkes ölmüş yatar, Her biri çâresiz olup, Ömrünü yitirmiş yatar.
  • Cümleler doğrudur sen doğru isen, Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
  • Ana rahminden geldik pazara, bir kefen aldık döndük mezara.
  • Çok mal haramsız, çok söz yalansız olmaz.
  • Çok söz hamal yüküdür.
  • İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, Sen kendini bilmezsen, Bu nice okumaktır.
  • Aşık olamayan adem benzer yemişsiz ağaca.
  • Aşk aşıkı şir eder, aslanı zencir eder, katı taşı mum eder
  • Dervişlik baştadır, tacda değil. Kızdırmak oddadır, sacda değil.
  • Beni bende demen bende değilem, Bir ben vardır bende benden içeri.
  • Benim uçmak neme gerek, hergiz gözüm ona bakmaz.
  • Türlü türlü cefanın adını aşk koymuşlar.
  • Ete kemiğe büründü, Yunus deyu gö ründü.
  • söz ola kese savaşı, söz ola kestire başı, söz ola ağulu aşı bal ile yağ ede bir söz.
  • Ölümden ne korkarsın, korkma ebedi varsın.
  • Yaratılanı hoş gör, Yaradan'dan ötürü.
  • Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz.
  • Benim bir karıncaya ulu nazarim vardır.
  • İlim, kendini bilmektir .
  • Dünyada dertsiz baş olmaz. Derd'olanın ahı dinmez.
  • Cennet cennet dedikleri, birkaç köşkle birkaç huri. İsteyene ver onları, bana seni gerek seni.
  • Ya Rabbena hayreyle, Muhammed'e yâr eyle, Kabrimizi nur eyle, Kabre vardığım gece.
  • Hoştur bana senden gelen.Ya gonca gül,yahut diken.Ya hayattır,yahut kefen. Nârın da hoş,nurun da hoş.Kahrın da hoş,lütfun da hoş.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder