6 Ekim 2012 Cumartesi

ANNELER İÇİN YAZILAN EN GÜZEL ŞİİRLER


Anneye yazılan duygusal ağlatan en güzel anne şiiri

 
Anneme Mektup Şiir
Minicik bir bebektim, büyüttün anne
Küçücük bir fidandım, yeşerttin anne
Mekteplerde okuttun, eğittin anne
Gözlerin hiç açıkta kalmasın anne
Hayat çok zor olsa da ne yazar anne
Gözyaşın rahmetiyle ferahım anne
Meşakkatli çileli anımda anne
Duaların yanımda bilesin anne
Kimi görsem annesi yanında anne
İşte o zaman bağrım dağlanır anne
Tek güçlüğüm ayrılık yanarım anne
Geceler sessiz sensiz ağlarım anne
Ömür su gibi hızla akıyor anne
Ak düştü saça vade bitiyor anne
Ak alınla başı dik evladın anne
Ak atla bir gün gelir yanına anne
Nizamettin Korucu
anneler günü
Yaz günü gibi gözlerin ,
Serçe gibi sözlerin,
Beni büyüten besleyen,
Benim güzel annecim.
Senin güzel saçların,
Senin güzel kucağın,
Senin güzel sesin ,
Kalbimde inlesin,
benim güzel annecim.
Senin güzel ellerin ,
Sakın dert görmesin,
Bugün anneler günü,
Benim güzel annecim.
(Alparslan Konak)

Anneye yazılmış cok güzel bir şiir.

Merhaba anne,
Yine ben geldim.
Merak etme okuldan çıktımda geldim.
Annelerde babalar gibi merak eder mi bilmiyorum ama
Ali “Okula gitmezsem annem çok kızar, merak eder” demişti de
Onun için söylüyorum.
Geçen hafta öğretmen,
Sağ elimde sarımsak, sol elimde soğan dedirte dedirte
Öğretti sağımı solumu.
Ben biliyorum artık anne sağım neresi, solum neresi
Ağrıyan yanımın neresi olduğunu
Şimdi iyi biliyorum anne.
Hani geçen geldiğimde
Şuram acıyor işte şuram demiştim de
Bir türlü söyleyememiştim ya acıyan yanımı anne
Bak şimdi söylüyorum
Şuram işte,
Sol yanım çok acıyor anne.
Hem de her gün acıyor anne her gün.
Dün sabah annesi Ayşe’nin saçlarını örmüştü.
Elinden tutup okula getirdi.
Yakası da danteldi.
Zil çalınca öptü, hadi yavrum sınıfa dedi.
Bende ağladım,
Ağladım hiç de utanmadım.
Öğretmen ne oldu dedi.
Düştüm dizim çok acıyor dedim.
Yalan söyledim anne.
Dizim acımıyordu ama sol yanım çok acıyordu anne.
Bugün bende saçım örülsün istedim.
Babam ördü ama onunki gibi olmadı.
Dantel yaka istedim.
Babam “Ben bilmem ki kızım” dedi.
Bari okula sen götür dedim.
“kızım, iş” dedi.
Bende banane dedim, ağladım.
“kızım, ekmek” dedi babam.
Sustum ama okula giderken yine ağladım anne.
Ha bide sol yanım yine çok acıdı anne.
Herkesin çorapları bembeyaz, benimkiler gri gibi.
Zeynep “annem beyazlara renkli çamaşır katmadan yıkıyormuş” dedi.
Babam hepsini birlikte yıkıyor.
Babam çamaşır yıkamasını bilmiyor mu anne?
Uff babam, her gün domates peynir koyuyor beslenmeme.
Üzülmesin diye söylemiyorum ama
Arkadaşlarım her gün kurabiye, börek, pasta getiriyor.
Biliyorum babam pasta yapmasını bilmez anne.
Hava kararıyor, ben gideyim anne.
Babam bilmiyor kaçıp kaçıp sana geldiğimi.
Duyarsa kızmaz ama çok üzülür biliyorum.
Kim bozuyor toprağını,
Çiçeklerini kim koparıyor.
İzin verme anne ne olur toprağına el sürdürme.
Eve gidince aklıma geliyor bide bunun için ağlıyorum anne. >>
Bak kavanoz yanımda, toprağından bir avuç daha alayım.
Biliyor musun anne her gelişimde aldığım topraklarını
Şu kavanozda biriktirdim.
Üzerine de resmini yapıştırıp başucuma koydum.
Her sabah onu öpüyor kokluyorum.
Kimseye söyleme ama anne
Bazen de konuşuyorum onunla.
Ne yapayım seni çok özlüyorum anne.
Ha unutmadan,
Öğretmen yarın anneyi anlatan bir yazı yazacaksınız dedi.
Ben babama yazdıracağım.
Öğretmen anlarsa çok kızar ama banane kızarsa kızsın.
Ben seni hiç görmedim ki neyi, nasıl anlatacağım anne.
Senin adın geçince sol yanım acıyor anne.
Hiç bir şey yutamıyorum.
Bazen de dayanamayıp ağlıyorum.
Kağıda da böyle yazamam ya anne.
Ben gidiyorum anne,
Toprağını öpeyim, sende rüyama gel beni öp.
Mutlaka gel anne,
Sen rüyama gelmeyince sol yanımın acısıyla uyanıyorum anne. >>
Sol yanım acıyor anne.
İşte tam şurası,
Sol yanım çok acıyor anne.
Seni çok özledim,
Anne çook…
”A N N E ”’ ÜZERİNE YAZILAN İLK ŞİİR – İLK YAZILAN ANNE ŞİİRİ HAKKINDA
”’A N N E ”’ ÜZERİNE YAZILAN İLK ŞİİR
SÜMERLER, Bundan en az 5 bin yıl önce Asya’dan gelip, Mezopatamya denilen bugünki Irak topraklarını, adları tarihten silininceye kadar, kendilerine vatan yapmışlardır..
Şiirin yazarı da, bundan 4 bin yıl önce yaşamış LUDİNGİRRA isimli bir sümer çocuğudur.Annesine ola sevgisini, ona verdiği değeri dile getiren bu şiir, çivi yazısı ile kil üzerine yazılmıştır.

Bu şiir, ”İstanbul Arkeoloji Müzesi” nin zengin çivi yazılı belgeler arşivinde saklanmaktadır.

Annem,

Ufukta parlayan bir ışık

Dağda dişi bir geyik

Öğle zamanı bile ışıldayan

Sabah rüzgarıdır…

Annem,

İlahi bir yağmur

İyi tohumlar için su

İkinci defa büyüyen

Bir üründür o…

Annem ,

Çok tatlı kokan

Bir hurma ağacı

Çam ağacından bir araba

Şimşir ağacından

Bir tahtıravandır..

Bir meyve salkımı

Bir süslü çelenktir o…

Ne medeniyetler gelip, geçti bu dünyadan…Ne krallar, ne kraliçeler….vs.

Bu sümerli küçük çocuk annesi: NİPPUR’ a yazdığı bu şiirin duygusallığı hiç

geçmez…

Dünyada her düzenin değişmesine rağmen, insan ruhunun hiç değişmediğini

anlamamız için en güzel örnektir bence…

Paylaşmak adına…..
N.Necdet GÖKNİL

Anne şiirleri

anam
Anamsın sen benim
Beni büyüten ve seven
Yeri geldiğinde döven
Yeri geldiğinde seven sensin
anammm…canım anam
Tatlı dillerin
Bahar gibi esen sesin
Hep yanımda ol anam
Bizim yanımızda olan
Sendeilmisin anammm… canım anam
Acıkınca karnımı doyuran
Hasta olunca bakan
Sen deyilmisin anam
Ben gülümseyince gülümseyem
Ben ağlayınca ağlayan sen deilmisin anam
anammm…canım anam
anneler günü
Yemeyip de yediren,
Giymeyip de giydiren,
Her an bizi düşünen
Canım annem, gül annem.
Kol açıp, kanat geren,
Ömrünü bize veren,
Biz gülünce sevinen
Canım annem, gül annem
CANIM ANNEM
Sensiz dünyalar hep kara
Sensiz gönül hepten yara
Alemdeki güller sana
Feda olsun canım annem
Sensiz haller duman duman
El yaramaz yarlar yaman
Cennet olsun herbir mekan
Feda olsun canım annem
Günler geçmez kötü zaman
Bize yeter senin duan
Seni seven kalp ile can
Feda olsun canım annem
Olmadığın hayat ateş
Söndüremez hiçbir kardeş
Gün doğarken açan güneş
Feda olsun canım annem
İçim buruk gönül sızlar
Sen olunca kaygısızlar
Arşta duran o yıldızlar
Feda olsun canım annem
Özümüzde birsen varsın
Bizlere en güzel yarsın
Cümle alem rahmet sarsın
Feda olsun canım annem
söz:reşat bayer
canım anneciğim
yüzün ne kadar güzel
ah canım anneciğim
sensin beni saran el
ah canım anneciğim
kolların kucak bana
ne kadar sıcak bana
ak içime ak ana
ah canım anneciğim
içim de sevgin derin
en güzel yer de yerin
ve sımsıcak gözlerin
ah canım anneciğim
anneme
Annelerin en güzeli,
Sensin, benim güzel annem.
Ilık esen bahar yeli,
Sensin, benim güzel annem.
Güneş yüzlü, altın kalpli,
Ağır başlı, tatlı dilli,
Meleklerin eşi sanki
Sensin, benim güzel annem.
Açan çiçek, çağlayan su,
Gülümseyen engin duygu,
Evimizin mutluluğu
Sensin, benim güzel annem.
Anneme Mektup
Anneme Mektup
Bu umutsuzca bekleyiş yok mu?
Artık şiir yazamıyorum,
Ağlıyamıyorum,
Aşk şarkıları söyliyemiyorum anne.
Biliyorum, bu sevda
Ya beni, ya da seni yakacak anne
Ne olur bana kızma anne,
Yüreğimde ki bu ateş,
Beni her an yakıyor.
Ama bir gün seni de, beni de,
Sevdiğimi de yakacak anne.
Bir seni, bir sevdiğimi,
Bir de memleketimi çok özledim anne.
Beni affet anne.
Bir daha sözünden çıkmayacağım,
Bir daha sevmeyeceğim anne.
Dün gece sevdiğimi gördüm rüyamda anne.
Gizleme benden sen de biliyorsun,
Artık beni sevmiyor,
Şimdi bir başkasının dimi anne.
Biliyor musun anne?
Ben sevdiğimi hep sevmiştim.
Biliyorum, yine kızacaksın bana
Ama hala seviyorum anne.
Sen de olmasan anne,
İlk önce kalbimi,
Sonra dünyayı yakardım.
Biliyor musun?
Sevdiğime yazdığım şiirleri yaktım bile anne.
Biliyor musun anne?
Geceleri korkuyorum artık.
Bir sensizim, bir de artık benim olmayan sevdiğimsiz.
Sana kavuşacağım
Ama o asla dönmeyecek anne.
En son O’na Çekik Gözlüm demiştim anne.
Bundan alınmış olsa gerek.
Ama bunu söylememi çok severdi.
Öyleyse niye gitti anne?
Niye beni yapayalnız bıraktı anne? ..
Biliyor musun anne?
Bugün ayın otuzu,
Sevdiğimin doğum günü,
Benimse ölüm günüm anne.
Yine kızma bana anne.
Biraz kırgınım, biraz da dargın,
Biraz da efkarlıyım anne.
Hala inanamıyorum.
Sevdiğim beni terketmiş anne.
Duydun mu?
Seni sevmiyorum dedi,
Ve şimdi kalbimi sıkıyor anne.
Bu terkediliş var ya anne,
Dönmek istemiyorum.
Ağlama be anne.
Üzüntüden böyle konuşuyorum.
Sana söz döneceğim.
Dedim ya anne,
Bir seni, artık benim olmasa da sevdiğimi,
Bir de memleketimi özledim anne.
 



 
 
 
 
 
 

 
 
 

 

 

 
 

 

 


free web stats

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder